Copywriting – jak pozycjonować tekstami?

jak pozycjonować tekstami

Copywriting odgrywa znaczącą rolę w pozycjonowaniu i działaniach seo. Tym razem opiszę kilka technicznych aspektów, związanych z wyborem słów kluczowych i linkbuildingiem. Z wpisu dowiesz się jak przy pomocy tekstów skutecznie pozycjonować stronę i przyciągać klientów?

Pozycjonowanie na konkretne frazy

Działania seo wymagają dokładnej selekcji oraz analizy słów kluczowych, wykonywanej na przykład za pomocą Google Keyword Planner. Jest to narzędzie udostępniające propozycje słów kluczowych oraz dane historyczne, na podstawie których można zaplanować strategię i wyselekcjonować najbardziej interesujące frazy związane z ofertą.  Dysponując najlepiej konwertującymi hasłami, można przejść do optymalizacji strony. Proces ten wymaga wstawienia odpowiednich tagów i metatagów, dostosowania tytułów i treści tak, aby zawierały konkretne, wcześniej wybrane zwroty. Często konieczna jest całkowita zmiana tekstów na stronie. I tu właśnie rozpoczyna się praca copywritera.

Zlecając napisanie tekstów na strony www czy blogi, warto przekazać copywriterowi listę słów kluczowych. Na ich podstawie autor może napisać skuteczny tekst, przyciągający klientów i zoptymalizowany pod seo. To znaczy taki, który jednocześnie będzie wspomagał pozycjonowanie i będzie atrakcyjny dla czytelnika. Nie sztuką jest napisać byle co, byleby zawierało keywordy. Dobre teksty muszą być wielozadaniowe.

Oczywiście, jeśli nie korzystasz z pomocy pozycjonera i nie dysponujesz umiejętnościami, by samodzielnie wyselekcjonować najlepsze hasła, dobry copywriter wykona dla Ciebie taką analizę i zaproponuje frazy do umieszczenia w tekście.

Pozycjonowanie na długi ogon

Skutecznym i powszechnie stosowanym sposobem jest pozycjonowanie na długi ogon. W przeciwieństwie do metody na pojedyncze frazy, tutaj bierze się pod uwagę wiele wyrazów, które osobno mogłyby słabo konwertować, ale w zestawieniach przynoszą doskonałe rezultaty. Long tail wymaga głębszego przemyślenia strategii i zebrania dużej ilości słów kluczowych – od tych najbardziej ogólnych, po te szczegółowe, a nawet niszowe. Ogólne hasła, choć najpopularniejsze, słabo konwertują z powodu dużej konkurencji. Trzeba byłoby ogromnych nakładów czasu i pieniędzy, by skutecznie wypromować się na najbardziej popularne frazy. Z kolei te niszowe keywordy mają małą ilość wejść i mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Rozwiązaniem jest pozycjonowanie na długi ogon, czyli łączenie pojedynczych słów w wielowyrazowe frazy. W ten sposób w tekstach można naturalnie rozmieścić bardzo dużo różnorodnych haseł, które pojedynczo miałyby małą siłę przebicia, ale łącznie mogą wygenerować nawet 80% ruchu na stronie.

jak pozycjonować stronę long tail

Linkbuilding

Kolejnym etapem pozycjonowania jest pozyskanie wartościowych linków dofollow z odpowiednim anchorem (kotwicą). Linkbuilding powinien być poprzedzony analizą i realizowany wyłącznie na wartościowych stronach. Mogą być to na przykład witryny partnerów handlowych, blogi o tematyce zbliżonej do profilu firmy, media internetowe, czy pozostałe miejsca o dobrej reputacji w Google. Chociaż szczególnie zależy nam na pozyskaniu linków dofollow, nie można nie doceniać znaczenia linków nofollow. Te drugie, chociaż nie są brane pod uwagę przez Google, są widoczną ścieżką dla użytkowników. Ponadto linkowanie dofollow i nofollow jest naturalne i zmniejsza ryzyko nałożenia filtra przez Google z powodu podejrzanych praktyk seo.

Monitorowanie efektów

Pozycjonowanie jest procesem wymagającym ciągłego monitorowania efektów oraz reagowania na zmiany. Dlatego, aby osiągnąć wysokie miejsca w wyszukiwarce, trzeba uzbroić się w cierpliwość. Wysiłek będzie jednak opłacalny, a wspomniane powyżej działania seo z czasem przełożą się na więcej wejść, a tym samym większą ilość klientów.