Copywriting medyczny. Dlaczego potrzebujesz content writera ze specjalizacją medyczną?

copywriting medyczny

Primum non nocere (po pierwsze nie szkodzić) – tą dewizą kierują się lekarze, ludzie związani z medycyną i (powinni) copywriterzy, piszący teksty medyczne. Niestety, najczęściej odwiedzaną poradnią lekarską jest wujek Google, a w internecie krąży mnóstwo śmieciowej wiedzy, która w dużej mierze jest szkodliwa.

Każdy jest medykiem, politykiem i mędrcem

To takie proste. Wpisujesz w wyszukiwarkę frazę i znajdujesz tysiące wyników, nieprzebyte pokłady wiedzy, z których można czerpać garściami. Po co chodzić do lekarza, skoro w internecie otrzymasz poradę, i to za darmo?

Kilka lat temu w różnych mediach opiniotwórczych krążył łańcuszek o tym, że igła może uratować życie podczas udaru mózgu. Złapało się na to wielu blogerów, copywriterów i moich niemedycznych znajomych. Sprawdź treść „porady”. Takie mity łatwo chwytają i są powielane, a niezaznajomiony z tematem człowiek, może nie odróżnić prawdy od fałszu.

Jeśli zlecasz teksty medyczne związane z leczeniem lub zdrowiem, zwróć uwagę na to, czy copywriter ma w ogóle coś wspólnego z medycyną, czy może będzie bazował wyłącznie na wiedzy z internetu. Nie przeczę, w sieci da się znaleźć prawie wszystko, problem tylko w tym, że trzeba jeszcze umieć oddzielić ziarno od plew, a tego bez pewnych podstaw nie da się zrobić.

Copywriter medyczny – a po co? A komu to potrzebne?

Niektóre dziedziny wymagają głębszej znajomości tematu i fachowej nomenklatury. Tego typu teksty muszą być nie tylko atrakcyjne i „klikalne”, ale przede wszystkim rzetelne. Copywriter medyczny bierze na siebie sporą odpowiedzialność. Jeżeli autor pokręci coś w tekście o butach, nie stanie się nic wielkiego, ale jeśli napisze bzdurę w pracy traktującej o zdrowiu, zarówno klienta, jak i autora mogą czekać przykre konsekwencje.*

/*Tu mała dygresja. W trakcie zbierania materiałów do artykułu, wyszła kwestia odpowiedzialności za informacje przekazywane w tekstach. Temat jest ciekawy, a jednocześnie skomplikowany i niejasny, dlatego postanowiłem, że poświęcę mu osobny wpis. Nie chcę się tutaj szerzej rozpisywać, napiszę tylko, że podawanie niesprawdzonych, błędnych lub stwarzających niebezpieczeństwo utraty zdrowia/życia informacji, może pociągnąć za sobą konsekwencje dla producenta, właściciela firmy, autora tekstu i wydawcy./

Tanie teksty medyczne HIT czy KIT?

O ile mam pasywny stosunek do tekstów za złotówkę, o tyle obok bazarowych porad zdrowotnych nie mogę przejść obojętnie. Są niebezpieczne; dla odbiorcy, ale również dla Ciebie (i nie ma tutaj znaczenie czy „Ty” jesteś zlecającym czy zleceniobiorcą). Pisząc lub publikując porady medyczne, bierzesz pośrednio odpowiedzialność za czyjeś życie. Bzdury? Oto namacalny dowód, że jednak nie, a to tylko pierwszy z brzegu przykład.

Czy dobry copywriter może napisać o wszystkim? Tak, wspominałem o tym już wcześniej. ALE – musi mieć pewne umiejętności i czas na zebranie materiału. Ile czasu na opracowanie rzetelnego tekstu ma copy, który podejmie się poniższego zlecenia?

Na jednej z platform dla copywriterów znalazłem ogłoszenie: 8,30 zł za artykuł na 5000 znaków. I nie chodzi o precle; z ogłoszenia wynikało, że miały to być poważne artykuły medyczne. Copywriting śmierci, mógłbym powiedzieć.

Minimalna dniówka (podkreślam – minimalna) to 100 zł, czyli w trakcie 1 dnia trzeba napisać 12 takich porad, bagatela 60 000 znaków. Ja wiem, znajdą się fastwriterzy, którzy będą twierdzić, że 60k znaków można napisać z palcem w nosie i z zamkniętymi oczami. Ale tak na zdrowy rozum – jaki będzie poziom tych tekstów?

Copywriting medyczny – dlaczego warto ze mną współpracować?

Chociaż zajmuję się pisaniem artykułów marketingowych z różnych dziedzin, to właśnie teksty medyczne i o zdrowiu są moją specjalizacją. Dlaczego? Dlatego, że ukończyłem studia medyczne na Akademii Medycznej we Wrocławiu, mam za sobą 5-letnią praktykę w zespołach wyjazdowych pogotowia ratunkowego i w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym, a do tego zrobiłem masę kursów ratowniczych oraz doszkalających. Wiem, o czym mówię i piszę, a jeśli nie wiem, to sprawdzam w wiarygodnych źródłach. Mam również możliwość przeprowadzenia konsultacji merytorycznych z lekarzami różnych specjalizacji. To wszystko sprawia, że dostarczam dobre, rzetelne i ciekawe teksty z kategorii zdrowie i medycyna. Copywriter musi bowiem nie tylko przekazać to, co ma do powiedzenia, ale również sprawić, że tekst przyciągnie klientów.

Mogę przygotować dla Ciebie:

  • Teksty specjalistyczne: medycyna, zdrowie itp.;

  • Teksty eksperckie konsultowane z lekarzem;

  • Opracowanie materiałów e-learningowych;

  • Teksty na stronę internetową gabinetu, kliniki;

  • Opisy produktów medycznych – leków i suplementów diety;

  • Opisy produktów kosmetycznych;

  • Tworzenie haseł i sloganów reklamowych;

  • Opracowanie tekstów marketingowych.

Co zyskasz na współpracy ze mną?

Mocne, chwytliwe i rzetelne teksty; poprawne merytorycznie i językowo, działające na korzyść Twojej firmy. Artykuły zgodne z prawdą i prawem farmaceutycznym, pisane na podstawie wartościowych źródeł i konsultacji lekarskich, a nie pierwszych kilku wyników w wyszukiwarce. Wreszcie, zyskasz przekaz reklamowy, który zwiększy zainteresowanie użytkowników Twoimi produktami i usługami.

Copywriting medyczny. Dlaczego potrzebujesz content writera ze specjalizacją medyczną?
5 (100%) 4 votes
Jerzy Kozłowski copywriter

Copywriter, content writer, bloger, dziennikarz obywatelski.

Z wykształcenia ratownik medyczny; copywriter freelancer z zamiłowania i zawodu. Zanim zarobiłem pierwszą złotówkę na copywritingu, wystukałem miliony znaków, doskonaląc warsztat pisarski. Kwatera Copywritera to moja osobista marka, która od dziś pracuje na Twój sukces.